Subject: FW: Tartu linnas Kardla külas Lokaatorite tee ristumiskoha ehitusprojekt
From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 9 Apr 2025 16:25:37 +0300

Tere,

Palun registreerida.

Parimat,

Herkki Rõõm

From: Taivo Nebokat <[email-masked]>
Sent: Wednesday, April 9, 2025 3:09 PM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Subject: Re: Tartu linnas Kardla külas Lokaatorite tee ristumiskoha 
ehitusprojekt

Tere,

Saadan korrigeeritud projekti.

Lugupidamisega

Taivo Nebokat| Asfaldi tootmise üksuse juht | AS TREV-2 Grupp | Tehnika 11, 
50104 Tartu | http://www.trev2.ee/ | Mobile +372 51 71 740 | 
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Kestvad, säästlikud ja nutikad lahendused!

  _____

From: Herkki Rõõm <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, April 7, 2025 4:05 PM
To: Taivo Nebokat <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Tartu linnas Kardla külas Lokaatorite tee ristumiskoha 
ehitusprojekt

Tere,

Olete esitanud kooskõlastamiseks töö nr 25-101-002 „Tartu linnas, Kardla 
külas, Lokaatorite tee ristumiskoha ehitusprojekt“.

Projekti osas on järgmine märkus:

*	Hetkel ei ole sobilik riigitee aluse truubi pikendamise lahendus.

Pikendamine sissevoolu pool näha ette plastiktruubiga. betoonpäis eemaldada. 
Plastik truup panna betoontruubi peale ja termolint vahele.

Rant mis tekib truubi sisse pole meie hinnangul suureks probleemiks. Oleme 
arvestanud, et truubi pikendamise lahendus on ajutine.

Sissevoolu me ei taha kitsendada.

Palume korrigeerida projekti.

Varasemalt esitatud ülejäänud märkustega on arvestatud ja lahendus on muus 
osas sobilik.

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee 
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiamet.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMzYWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Taivo Nebokat <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Sent: Friday, March 28, 2025 2:17 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: FW: Tartu linnas Kardla külas Lokaatorite tee ristumiskoha 
ehitusprojekt

Tere,

Esitame korrigeeritud projekti kooskõlastamiseks.

Allolevas e-kirjas esitatud puudustele lisasime omapoolsed kommentaarid 
punasega.

Lugupidamisega,

Taivo Nebokat| Asfaldi tootmise üksuse juht| AS TREV-2 Grupp | Tehnika 11, 
50104 Tartu |  <http://www.trev2.ee/> http://www.trev2.ee/ | Mobile +372 51 
71 740 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Kestvad, säästlikud ja nutikad lahendused!

From: Herkki Rõõm <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, March 21, 2025 2:44 PM
To: Taivo Nebokat <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Tartu linnas Kardla külas Lokaatorite tee ristumiskoha 
ehitusprojekt

Tere,

Olete esitanud kooskõlastamiseks töö nr 25-101-002 „Tartu linnas, Kardla 
külas, Lokaatorite tee ristumiskoha ehitusprojekt“.

Esitatud projekti osas on hulgaliselt puuduseid, mille osas toome välja 
olulisemad:

1.       Ristmiku ohutussaar on väike ja kitsas, otsa raadiustega 0,5m, 
millele märki pannes on risk, et märgi servad/märgid sõidetakse maha.

Ohutussaar, või vähemalt selle T2 poolne ots tuleb projekteerida laiemaks. 
Ohutussaare ots projekteeritud laiemaks.

2.       Ristmik on liiga lai ja suurte raadiustega. Tüüpjoonise järgi oleks 
sobilik sellises kohas kasutada 3-raadiusega ristmikku (R=30;15;45).

On aga kasutatud 3-raadiust (R=42;21;63) ning katte serv on pöördešabloonist 
kuni 3,7m kaugusel (vaatamata sellele, et pöördešabloonid

on sealt ristmikust läbi lastud üsna suure kiirusega). Sisuliselt mahub ühe 
suuna peale seisma kõrvuti 2 rekkat – ebavajalik ja ohtlik ruumikasutus.

Ristmiku tuleb muuta kitsamaks. Ristmik ümber projekteeritud kitsamaks.

3.       AC 20 bin peab olema min 50mm EVS 901-3 standardi järgselt. AC 
20bin OK põhimaanteele -suurendada 50mm peale paksust. Arvestame AC 20 bin 
50mm.

Parameeter

Segu mark

AC 8 bin

AC 12 bin

AC 16 bin

AC 20 bin

Minimaalne paigaldatav kihipaksus, mm

30

35

40

50

Maksimaalne paigaldatav kihipaksus, mm

50

50

65

80

MÄRKUS                         Minimaalsed paigaldatavad kihipaksused ei 
kehti tasanduskihtide puhul

4.       AC32base tõsta ka 8cm peale et oleks vanaga võrdtugev (või teha 
Katendiarvutus). Arvestame AC 32 base 80mm.

5.       Ristlõikel NGS 3 näidata kiht kõrgemale (kildaluse all, dreenkihi 
peal). NGS 3 näidatud kildaluse alla.

6.       Dreenkiht nimetada Tm_105 ja viidata nõuded Muldejuhend 
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2024-06/Lisa_1_Muldkeha%20ja%20dreenkihi%20projekteerimise%2C%20ehitamise%20ja%20remondi%20juhis%20dreenivuse%20tagamise%20lisa%201.pdf> 
LISA 1.  / Ei kasuta enam m/ööp nõudeid vaid 7% tolmu nõuet/. Viidatud 
nendes punktides peenosiste sisaldusele ja ristprofiili joonisel ka 
Muldejuhendi lisale LISA 1.

7.       Asfaldivõrguks kasutada 100x100kN ja peab olema kogu laienduse 
laiuses, lisaks mõistlik olemas oleva võrguga ülekate 1m laiuselt. 
Arvestatud 1-meetrise ülekattega ja võrgu paigaldusega laienduse laiuses.

8.       Muldkeha laiendamiseks kasutatavate astmete kõrgused ja kalded tuua 
joonisel välja. Näidatud ristprofiilidel.

9.       Muldkehal ei kasutata enam filtratsiooni nõuet see on asendatud 
sõelkõvera nõudega. Filtratsiooninõue asendatud peenosise sisaldusega. 
Täitematerjalina valitud Tm_105.

10.   Viga on viidata et kehtivad ainult nõuded jämetäitematerjalile 
asfaltsegus, õige on viidata ikkagi EVS 901-3 ja AKÖL’le. Viidatud EVS 901-1’le 
ja EVS 901-3’le AKÖL20 6000-12000 juures.

11.   Kuidas on mõeldud ohutussaarel killustikalust kiiluda, võib olla on 
mõistlik kasutada fr 4/32. Materjal asendatud fr. 4/32-ga.

12.   Põhitee truubi pikendamise põhimõtteline lahendus tuleb projekt ära 
näidata. Praegu võib projektist aru saada, et soovitakse betoon ja 
plasttruubi ots kokku panna.

Paneme ett paigaldada plasttruubi betoontruubi peale. Sissevoolu juures 
tekib aste, kuid meie truupides on tavapäraselt sette sees. Kindlasti tuleb 
ka olemas olev truup

ära puhastada. Lisatud joonis TL-7-01 piki- ja põiklõigetega. Truup 
pikendatakse betoonist truubielementidega.

13.   Muruklass tuleb ikkagi projektis ära määrata vastasel korral saab TRMA 
nõuda paremat haljastatust tavapärane on klass III. Määratud muruklassiks 
III.

14.   Ristmikul parempoolne LM 221 vales asukohas. Asukoht muudetud.

15.   Ristmikul vasakpoolne LM 221 projekteeritakse/paigaldatakse üksnes 
siis, kui pärisuunas on kaks või enam sõidurada. LM eemaldatud.

16.   Märgistel puuduvad numbrid. Märgiste numbrid lisatud.

17.   Lähtuvalt viidatud dokumentidele, siis kas me projekteerime teed antud 
asukohas ka EVS 843 alusel? Viide EVS 843-le maha võetud

Palume esitada korrigeeritud projekt uuesti kooskõlastamiseks e-posti 
aadressile [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.